REHBERLİK ANLAYIŞIMIZ

Rehberlik Birimi olarak k12 düzeyinde öğrencinin yaş ve gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak yapılacak olan çalışmalar belirlenir. Rehber öğretmenimiz aile ve Bilingual öğretmenler ile bireysel görüşmeler gerçekleştirerek öğrencinin gelişim alanlarını takip eder.

HEDEFİMİZ

Rehber öğretmenimiz öğrencinin tüm gelişim alanlarında bireysel becerilerini desteklemek hedefiyle çalışmalarını yürütür. Olumlu okul iklimini korumaya yönelik çalışmalar hedefler.

DAVRANIŞ YÖNETİMİ

Olumlu okul iklimi oluşturmak ve sürdürmek amacıyla okulumuzda k12 düzeyinde davranış yönetim prosedürü hazırlanmış ve uygulanmaktadır. Her kademede yaş ve gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak öğrencilere kazandırılması hedeflenen değerler belirlenmiştir. Rehberlik Birimi tarafından geliştirilen davranış yönetim prosedürü Bilingual öğretmenlerin önderliğinde okul sürecinde aktif bir şekilde uygulanmaktadır. Rehber öğretmenimiz uygulama sürecini takip eder, öğretmenler ile değerlendirme görüşmeleri gerçekleştirir.


REHBERLİK ÇALIŞMALARI

Rehber öğretmenimiz, velilerimizle bireysel tanışma görüşmeleri gerçekleştirir. Yıl boyunca açık – kapalı seminerler, her ay yaş gelişimine uygun bültenler paylaşarak eğitim hizmeti sağlar. Uzman eğitimcileri okula davet ederek çeşitli konularda veli seminerleri düzenler.

Öğrencilerimizle düzenli rehberlik çalışmaları yaparak öğrencilerimizin sosyal – duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekler ve takip eder. Derslerde, koruyucu ve önleyici rehberlik çalışmaları gerçekleştirerek Bilingual öğretmenlerimiz ve velilerimiz ile yapılan çalışmaları paylaşır. İlkokul sürecine hazırlık aşamasındaki öğrencilerle gelişim envanterleri uygulayarak bireysel takip gerçekleştirir.