İngilizce Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler

​Eraslan Okulunda eğitim programı, çeşitli üniversitelerden akademisyenlerin öğretmenlerle ortak çalışmaları sonucu oluşur.

İlkokuldan gelen Bilingual çalışmalar yerini akademik içerikle desteklenen İngilizce matematik, İngilizce fen bilimleri ve İngilizce sosyal bilgiler programıyla tasarlanmış CLIL derslerine bırakır.

Öğrenciler, ana dilde öğrendikleri kazanımları, İngilizce edinmelerinin ardından her iki dilde de ölçmeye dâhil olur. Ulusal ölçme sistemleri ile hazırlıklarını sürdüren öğrencilerimiz, aynı zamanda uluslararası ölçme araçlarında da kazanım edinim düzeylerini ölçümlerler.

İki Dilde Okul Yaşantısı

content and language ıntegrated learnıng (CLIL)

Eraslan Bilim Ortaokulunda akademik eğitimin dili İngilizce ve Türkçedir. Öğrenciler okul yaşantısını yıl boyunca iki dilde sürdürürler.

Akademisyenlerle birlikte hazırladığımız Bilingual Learners programı, ortaokulda Content and Language Integrated Learning (CLIL) yöntemiyle uygulanır.

CLIL nedİr?

“İçerik ve Dilin Bütünleşik Olduğu Öğrenim” anlamına gelen CLIL, çeşitli derslerin yabancı dilde öğretildiği, hem içerik hem de dilin eş zamanlı öğrenimini amaçlayan bir eğitim yöntemidir.

CLIL yönteminde, yabancı dil bilgisi, içeriği öğrenebilmek için bir araç haline gelir. Dil, müfredata entegre edilir ve öğrenim içeriğin doğal bağlamında gerçekleşmiş olur. Böylelikle hem dil hem de içeriğin edinimi sağlanmış olur.

Akademik anlamda en yüksek standartları beraberinde getiren bu yöntem, matematik, fen ve sosyal bilgiler derslerinin yabancı dilde işlenmesiyle Bilingual yani çift dilde bir okul yaşantısını merkezinde tutar.

Ortaokulda uyguladığımız CLIL tekniğiyle öğrenciler akademik kazanımlarını uluslararası geçerliliği olacak şekilde edinirler.

Ortaokulda uyguladığımız CLIL tekniğiyle öğrenciler kültürler arası anlayışı besler ve geliştirir. CLIL dersleri çift odaklı olup disiplinler arası eğitim ve çapraz müfredat çalışmaları baz alınarak dil ve içerik aynı anda öğrenilir.

Yıl boyunca dünyanın çeşitli ülkelerinde yer alan proje yarışmalarına ve sınavlara katılan ortaokul öğrencileri, yabancı dil becerilerini ölçülebilir hâle getirirler.

CLIL derslerinde, Eraslan öğrencisi kültürler arası bilgiyi öğrenilirken yine kültürler arası iletişim becerileri ve dil kullanımını da aynı anda geliştirmiş olur.


5. ve 6. Sınıflar

İngilizce dersleri Main Course dersine ek olarak İngilizce Fen, sosyal bilgiler ve matematik olarak CLIL yöntemi ile işlenir.

Main Course dersi, İngilizce dil edinimi ve kullanımını amaçlayan, okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini geliştirme üzerine kurulmuş ana İngilizce dersidir.

Bununla birlikte, fen, sosyal bilgiler ve matematik kazanımlarını İngilizce olarak edinim ve pekiştirmeyi amaçlayan haftada 3 saat CLIL dersleri uygulanır.

İngilizce öğretmeni Main Course, İngilizce derslerini işlerken branşı matematik olan bir diğer öğretmen derslerini İngilizce olarak işler. İngilizce Main Course ve fen-sosyal (CLIL) dersleri İngilizce seviye sınıflarında işlenir.

7. ve 8. Sınıflar

7. sınıf öğrencileri Main Course, İngilizce matematik ve İngilizce fen bilgisi dersleriyle çift dilde okul yaşantılarına devam ederken ulusal sınavlara hazırlanan 8. sınıf öğrencileri Main Course ve İngilizce matematik derslerini alırlar.

8. sınıfta yer alan CLIL dersleri öğrencileri ulusal sınava en iyi şekilde hazırlamaya yönelik olarak okuma ve yazma becerileri üzerine odaklanır.

Bu derslerde öğrenciler yaratıcı yazma, makale okuma, dinleme ve konuşma çalışmaları ile hem sınava hazırlanır hem de Eraslan High’a donanımlı bir geçiş yaparlar.

yaz dönemi çalışmaları

Farklı eğitim altyapılarından Eraslan’a gelen öğrenciler 5. sınıfa haftada 20 saat İngilizce dersi ile başlar. İngilizce ders saatinin sayıca en yüksek olduğu 5. sınıflarda seviyeler arasındaki farklılıklar kısa sürede en aza indirgenir.

Eraslan’da öğrenciler, yaz aylarında okul tarafından düzenlenen hızlandırılmış İngilizce kurslarına katılırlar.

Ağustos ayının son iki haftasında gerçekleştirilen 60 saatlik İngilizce dersi, farklı eğitim altyapılarından gelen öğrencilerin eksiklikleri tamamlamasını sağlarken okulumuz öğrencilerine de pekiştirme ve tekrar yapma olanağı verir.

Böylelikle tüm öğrenciler yeni eğitim - öğretim yılına seviyelerine göre aldıkları tekrar ve pekiştirme çalışmaları ile başlar.

Sevİye tespİt sınavları

Birinci dönem başında tüm seviyelerde Seviye Tespit sınavları yapılır ve senede iki kez yapılan okuma, dinleme, yazma becerilerinin ölçüldüğü seviye belirleme sınav sonuçlarına göre öğrencilerimizin İngilizce sınıfları belirlenir ve öğrenciler bu derslerde kur sınıflarına ayrılır.

Seviye sınıfları, öğrencilerin gelişimleri baz alınarak ikinci dönem başında tekrar yapılan bir diğer seviye belirleme sınavı sonucu değişkenlik gösterebilir. Böylelikle öğrencilerin gelişimi yakından takip edilmiş olur ve dersler bu sonuçlara göre planlanıp düzenlenir.

Seviye sınıflarında öğrencilerin ihtiyaçlarına göre aynı kitaplar ve materyaller ek kaynaklarla desteklenerek kullanılır.

Seviyeye göre yapılan ek çalışmalarla her öğrenci kendi düzeyine göre ödevlendirilir.

 

İngilizce Yaratıcı Okuma ve Akademik Yazma Programı

  • RazPlus ve Achieve3000 online makale ve kitap okuma platformlarından her hafta öğrenciye özgü ödevlendirme yapılır.

  • Öğrenciler, kendi seviyelerine uyarlanmış, farklılaştırılmış yayınlar ile okuma becerilerini yıl boyunca geliştirme fırsatı elde ederler.

  • İngilizce okuma alışkanlıklarını pekiştirmek ve akademik okuma- anlama çalışmalarını desteklemek için 5. sınıf öğrencileri ile her hafta İngilizce kütüphane etkinlikleri ve okuma saati düzenlenir.

  • Raz-Plus online kütüphane uygulaması üzerinden öğrenciler, hem sınıf içinde okuma etkinlikleri hem de ev çalışmalarını destekleyecek kitap okuma ödevleri ile okuma becerilerini pekiştirir. Tablet, telefon ya da bilgisayardan erişilen bu platformda öğrenciler, ödevlerinin yanı sıra ilgi alanları ve seviyelerine uygun kitaplar seçerek dinleme, okuma ve soru yanıtlama etkinlikleri yaparlar.

  • Akademisyenlerin danışmanlığıyla oluşturulan Academic Writing Programı, ülkemizde dil öğreniminde ihmal edilen yazma becerisini ortaokulda temelini atmayı hedefler.

    İletişim becerileri, düşünceleri organize edebilme, eleştirel düşünme becerisi ile akademik yazma bilgisinin ilk adımının 5. sınıfta atılması ve öğrencilerimizin ortaokuldan mezun olduğunda bir akademik makale yazabilmeleri hedeflenir. Bu programı hem yatay hem de dikey olarak planlarken lise eğitiminde de ileri yazma becerileri ile bir üst seviyeye çıkarılması amaçlanır.

 

EK ÇALIŞMALAR

Transfer Öğrenci Çalışmaları

Yıl arasında Eraslan’a transfer olan ve dil becerileri desteklenmesi gereken öğrencilere yönelik bire bir ve grup çalışmaları yapılır. Bu sayede öğrenciler kısa sürede İngilizce seviyelerini geliştirirler.

Uluslararası Projeler

Eraslan Bilim Ortaokulunda öğrencilerin uluslararası platformlarda rekabet etmeleri de ek çalışmalarla desteklenir. Katıldıkları bölgesel ve uluslararası yarışmalar öncesi, öğrencilerimizin kazanımlarını pekiştirmek için onlarla bire bir çalışmalar yapılır.

İki Dilli Edinim Uygulamaları

language acquısıtıon practıces

Eraslan Bilim Ortaokulunda öğrencilerin yabancı dili kalıcı bir niteliğe dönüştürmesi hedeflenir.

Yıl boyunca yapılan interaktif yarışmalar ve takım çalışmalarıyla çift dilde okul yaşantısının temelleri atılır.

Star Actıvıtıes

Tüm ortaokul kademelerinde düzenlenen her seviyeye özel Star Aktiviteler düzenlenir. 5. sınıfta Stage is Yours, 6. sınıfta Scavenger Hunt, 7. sınıfta Runway Show yıl boyunca eğlenerek yapılan öğrenci merkezli aktivitelerdir. 

Bununla birlikte 5. sınıflar Picnic and Outdoor Games, 6. sınıflar Scavenger Hunt gezilerine katılırlar. Geziler boyunca öğrencilerin bireysel ya da takımlar hâlinde tamamlaması gereken görevler verilir ve öğrenci sunumları ile değerlendirme yapılır.

Tüm ortaokul öğrencileri için planlanan Creative Writing yarışması düzenlenir. Öğrenciler her yıla özgü temamız hakkında yaratıcı yazılar ile başvurusunu yapar ve ürünleri bir jüri tarafından değerlendirilir. Yarışma sonunda yabancı bir yazarın katılımı ile kazananlar açıklanır ve ödüllendirilir.

Picnic ve English Outdoor Games ile öğrenciler hem oyunlar oynayıp paylaşım yaparken hem de İngilizcelerini geliştirecek farklı oyunlar öğrenirler.

 

Donanım Sahibi Öğrenciler

Ortaokul Topluluklarında,

  • Junior Model United Nations çalışmaları ile küresel konuları tartışırlar.

  • Destination Imagination çalışmalarında yaratıcı çözüm becerilerini geliştirirler.

  • World Scholar’s Cup’ta birçok konu hakkında bilgi edinen öğrenciler, bu bilgilerini ulusal ve uluslararası turnuvalarda çeşitli takım oyunlarında sergilerler.

  • İngilizce müzikal ile öğrenciler sahne performansı becerilerini geliştiriler.

Yabancı dil becerilerini en iyi şekilde kullanmayı gerektiren bu yarışmalarda sayısız madalya, Türkiye birinciliği ve dünya finallerine katılma hakkı kazanan Eraslanlılar, ulusal ve uluslararası platformlarda rekabet ederler.

 

sınavlar ve sunumlar

Eraslan’da çift dilli bir okul yaşantısına sahip olan öğrenciler, uluslararası platformlarda seviyelerini görmek için Cambridge, YLE (Starters- Movers- Flyers), KET, PET sınavlarına katılırlar. Aldıkları yabancı dil eğitimiyle uluslararası sınavlara her daim hazır olan öğrenciler, sınavdan bir ay önce okul sonrası yapılan kurs programıyla ayrıca hazırlık çalışmaları yaparlar.

Bunlara ek olarak her dönemde CLIL sınavlarına katılan öğrenciler, İngilizce fen bilgisi, sosyal bilgiler ve matematik kazanımlarını ölçerler.

Student Led Conferences

5. sınıf öğrencileri, yıl boyunca öğrendikleri bilgileri Student-Led Conferences adını verdiğimiz portfolyo sunumları ile aileleriyle paylaşır. Sunumlar öğrencilerin kendi seçtikleri konular ve tamamen kendi yürüttükleri araştırmalarla oluşturdukları projeler şeklinde tasarlanır. Buna ek olarak öğrenciler, ürün dosyalarını ailelerine sergiler ve sunumun sonunda yine öğrencinin hazırladığı bir interaktif oyun, aile ile birlikte oynanır ya da CLIL derslerinde gördükleri içerikleri de küçük bir deney yaparak ailelerine sunarlar.

İkİncİ yabancı dİl

Eraslan Ortaokulunda ikinci yabancı dil eğitimi topluluk saatlerinde tercihe bağlı olarak seçilir ve interaktif bir şekilde uygulanır.

İkinci yabancı dil eğitimi, Fransız Kültür ve DAS Akademi iş birlikleri ile sürdürülür.