Çift Dilde Okuryazarlık

Eraslan’a özgü Bilingual Learners programının temelinde okul yaşantısını iki dilde sürdürmek yer alır.

Eraslan’da öğrenciler ilkokulu iki modülde tamamlar. İlk modül 1. ve 2. sınıfları kapsar, ikinci modül ise 3. ve 4. sınıflardan oluşur.

Akademisyenlerle birlikte geliştirdiğimiz Bilingual Learners programı, matematik, fen bilgisi, hayat bilgisi ve bilim derslerini öğrencilere iki dilde sunar.

Eraslan Bilingual İlkokulu’nun ilk modülünde her sınıfın bir sınıf öğretmeni ve bir İngilizce öğretmeni bulunur. İkinci modüle geçen öğrenciler ise matematik, bilim ve hayat bilgisi derslerini Bilingual öğretmenleri ile sürdürürler.

Eraslan’da matematik, hayat bilgisi ve bilim derslerine ait kavramlar, beceriler ve kişilik gelişimlerine yönelik tutumlar iki dilde hazırlanan planlarla işlenir. Böylelikle öğrenciler; derslerle ilişkili bilgi, kavram ve terminolojileri iki dilde öğrenir, iki dilde pekiştirirler.

Eraslan’a özgü bu eğitim programında geziler, tiyatrolar, söyleşiler, özel gün ve hafta kutlamaları da çift dilde işlenerek dilin tam anlamıyla pekişmesi sağlanır.

 

Content and language ıntegrated learnıng

CLIL, yabancı dilin akademik müfredata entegre edilmesidir.

Eraslan’da matematik, bilim, hayat bilgisi ve fen bilgisi derslerinin içeriklerini Bilingual öğretmenleri ve branş öğretmenleri bir arada hazırlarken, ilkokul akademik koordinatörü onlara önderlik eder.

Bu sayede kavramları daha kalıcı ve sürdürülebilir bir biçimde öğrenirler.

Eraslan’da matematik, bilim ve hayat bilgisi derslerinin içeriklerini Bilingual öğretmenleri ve branş öğretmenleri bir arada hazırlarken, ilkokul akademik koordinatörü onlara önderlik eder.

Hazırlanan içerikler akademisyenler tarafından kontrol edilir ve öğretmenlerle bir arada geliştirilir.

Düzenli olarak ders gözlemlerine katılan akademisyenler, öğrencilerin program içerisindeki bireysel gelişimlerini ölçer ve geri bildirim verirler.


Bilingual Learners’ı farklı kılan, tüm ders içeriklerinin haftalık olarak akademisyenlerle birlikte değerlendirilmesi ve derslerin akademisyenler tarafından gözlemlenmesidir.

Özgür Dil Yaratımı

Free Language Creatıon

Bilingual Learners programında öğrencilerin kendilerini rahatça ifade edebilmeleri esastır. Bilingual öğretmenler İngilizce olarak öğrencilerle iletişim kurarken, öğrenciler kendilerini güvenli hissettikleri dilde geri iletişim kurabilirler.

Programın en etkili yanı, kısa süre içerisinde öğrencilerin farkında olmadan yabancı dilde akıcı bir iletişim kurmasıdır.

Özgür dil yaratımını desteklemek amacıyla;

  • Fairy Tales: İngilizce masal anlatma,

  • Young Authors: Yaratıcı yazma becerilerini geliştirme,

  • Figure It Out: İngilizceyi doğal ortamında kullanma,

  • End of Year Show: Yıl sonunda sosyal becerileri bireysel ve ekip halinde İngilizce drama sergileme çalışmaları yapılır.

    Bu etkinlikler sayesinde ders dışı etkinliklerde de sürekli olarak yabancı dil kullanan öğrenciler, iki dilli yaşam tarzını benimserler.


Okuma Programı

crıtıcal readıng

İlkokul öğrencilerinin okuma alışkanlığını geliştirmek ve pekiştirmek için sınıf öğretmenleri tarafından haftalık ve aylık okuma programları yürütülür. Haftalık programlar, öğrencileri düzenli kitap okumaları için yönlendirir ve destekler. Aylık okuma programlarında ise öğrencilerimiz farklı sunum tekniklerini kullanarak okudukları kitabı arkadaşlarıyla paylaşır. Bu paylaşımlarda öğrenciler eleştirel bakış açılarını geliştirerek birbirleriyle kitaplar üzerinden düşüncelerini paylaşırlar.

Eraslan okuma programıyla ilkokuldan ortaokula geçen öğrenciler, okuma sevgisini kazanmış ve kültürel olarak kendilerini geliştirmiş bir şekilde mezun olurlar.

bılıngual lıteracy

Bilingual Learners programı ilkokulda çift dilde okuryazarlığı bir adım ileri taşımayı hedefler. Öğrenciler her hafta ses bilgisi geliştirme, anlayarak okuma ve literatür tarama çalışmaları yaparlar.

Eş zamanlı gelişen okuma becerilerini dijital yayınlarla desteklerler.


İki Dilde Yaşam

Extramural Englısh

Bilingual Learners programı yaşayan bir yapıya sahiptir. Okulda ders içi ve ders dışı etkinliklerde sürekli olarak iki dil bir arada kullanılırken okul sınırları dışında da öğrencilerin iki dili hayatlarının bir parçası hâline getirmeleri desteklenir.

Okul Bilgilendirme Sistemi üzerinden eğitici videolar, filmler, şarkılar ve çeşitli egzersiz gönderimleri yaparak öğrencilerimizin bireysel olarak iki dilde dinleme, izleme ve konuşma gelişimleri desteklenir.

Bu sayede öğrencilerimiz aileleriyle geçirdikleri nitelikli zamanlarda iki dil kullanımını tercih eden bireyler hâline gelirler.