Öğrencilerin Akademik Kazanımları Nasıl Ölçülür?
İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda süreç değerlendirme, ilkokul 4. sınıflarda süreç ve sonuç değerlendirme yapılır.
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik hazırlanılan eğitim programı yine öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre değerlendirilir. Bu sebeple özellikle 1, 2 ve 3. sınıflarda öğrencilerin süreçleri üzerine odaklanılır.
Süreçler değerlendirilirken ön değerlendirme, rubrikler, gözlemler, takip çizelgeleri, akran değerlendirmeleri, öz değerlendirmeler, kontrol listeleri ve açık uçlu sorulardan faydalanılır.
İlkokul 4. sınıftan itibaren ise süreçle birlikte sonuç değerlendirmeye yönelik yazılı sınavlara başvurulur.
Ortaokula Geçiş ve Akademik Başarı Bursu
Eraslan Bilingual İlkokulunda eğitim alan öğrenciler, 4. sınıfta dört adet Genel Değerlendirme Sınavına (GDS) katılırlar. 4. sınıfta başlayan sınavlar, Eraslan Bilim Ortaokulu öğretmenleri tarafından o zamana kadar işlenen konuları kapsayacak şekilde hazırlanır. Sınavlar; açık uçlu sorular, eşleştirme, boşluk doldurma, doğru-yanlış ve çoktan seçmeli soru tarzlarını içerir.
Eraslan öğrencileri yine bu üç sınav ortalamasına göre akademik başarı bursu kazanırlar.
Diğer okullardan gelen öğrenciler ise tek sefer yapılan Okula Giriş Sınavına katılır ve bu sınavda elde ettikleri başarıyla göre okula kayıt hakkı ve akademik bursu kazanırlar.
Sınavlar Nasıl Hazırlanır?
4. sınıfta başlayan sınavlar, ders öğretmenleri ve ilkokul akademik koordinatörü tarafından o zamana kadar işlenen konuları kapsayacak şekilde hazırlanır. Sınavlar; açık uçlu sorular, eşleştirme, boşluk doldurma, doğru-yanlış ve çoktan seçmeli soru tarzlarını içerir.
Eksik Kazanımı Olan Öğrenciler Nasıl Desteklenir?
Yapılan değerlendirmeler sonrasında öğrenilmiş ya da eksik kalan bilgiler belirlenir. Eksik kalan kazanımlar ders öğretmeni tarafından okul zamanı içerisinde uygun bir derste, veli bilgisi dâhilinde Bireysel Akademik Takip adı verilen çalışmalarla tamamlanır.
Ev Çalışmaları
İlkokulda her düzeye haftada 4 gün ev çalışması verilir. Çarşamba günleri ev çalışması verilmez. Haftanın her günü kitap okumaları için öğrenciler teşvik edilir. Kitap okumak günlük akışın rutini hâline getirilir.
Hafta içi çalışmaları; ihtiyaca göre kullanılan kaynak kitaplar ya da öğretmen tarafından hazırlanan içerikleri kapsar. Hafta sonu çalışmaları öğretmenler tarafından yapılandırılmış, o haftanın konularının ya da daha önceki konuların tekrarını kapsayacak şekilde hazırlanır.
Verilen çalışmalar bir sonraki gün sınıfta kontrol edilir. Kontroller, sınıf ortamında öğrencilerle beraber yapılır. Sonrasında öğretmenler tekrar kendi kontrollerini yapar ve öğrencilere gerekli geri bildirimi yazılı ya da sözlü olarak iletirler.
Eksik ya da tam anlaşılmamış konular öğretmen tarafından ihtiyaca göre sınıfa ya da öğrenciye farklı örneklerle yeniden anlatılır.
Ailelere Nasıl Bir Sorumluluk Düşer?
Ev çalışmaları öğrencinin bireysel sorumluluğundadır. Aile, öğrenciye zaman yönetimi -çalışmanın başlangıç zamanı ve yapılma süresi- ve uygun çalışma ortamını sağlama konusunda destek olur.
Hafta sonu çalışmalarında yer alan “Bu Hafta Neler Öğrendik?” bölümünde, hafta boyunca hangi kazanımların işlendiği, yapılan etkinliklerin anlatıldığı bir bölüm bulunur.
Aile, bahsi geçen bölümden o hafta hangi konuların işlediğini takip eder. Bazen bu bölümde yer alan “Not” kısmında, öğrenciden araştırma yapması ya da bir sonraki hafta için bir materyal getirmesi istenir. Aile, öğrencinin araştırmasında ya da materyal hazırlamasında destek olur.
Akademik Kazanımları Ölçülebilir Başarıya Dönüştüren Çalışmalar Nelerdir?
İlkokulda yapılan akademik çalışmalar,
Projeler
Portfolyo sunumları
Belirli gün ve haftalarda yapılan sunumlar ile somut hale dönüşür.
Öğrenciler yıl boyunca yaptıkları tüm akademik çalışmaları kendi yönettikleri sunumlarda ailelerine aktarırlar.
Bu sunumlarda öğrencinin becerileri gözlemlenirken ailenin de çocuğunun akademik gelişimine tanık olmasına olanak sağlanır.