Değişen Sınav Sistemleri, Değişmeyen Akademik Başarı

Akademik işleyişte öğrencilerin tam öğrenmeyi gerçekleştirmelerini sağlayan en önemli basamak ölçme değerlendirme basamağıdır.

Okulumuzda yapılan her ölçme farklı bir amaca hizmet ettiği için sınavlarının soru sayıları ve soru tarzları farklılaştırılmış olarak uygulanır.

Yapılan ölçmenin ardından uygulanan programın ne derecede başarılı sonuçlar verdiği değerlendirilir ve tespit edilen eksiklikler BAS dersleri takibiyle geri besleme yapılarak giderilir.

Ulusal Sınavlara Hazırlık

Eraslan Bilim Ortaokulu öğrencileri, 8. sınıfa geçtiklerinde ulusal sınavlara hazırlanırlar.

Liseye hazırlık çalışmaları, 7. sınıfın mayıs ayında 180 saatlik ön hazırlık programı ile başlar. Yeni eğitim öğretim yılı başlamadan önce ağustos ayında gerçekleştirilen 60 saatlik hazırbulunuşluk kursu ile devam eder.

Okulların açılması ile birlikte eğitim öğretim faaliyetlerine ek olarak hafta sonları gerçekleştirilen pekiştirme kursları ile tekrar çalışmaları yürütülür.

Hafta içinde işlenen konular, hafta sonu LGS kurslarında çalışma gruplarına ayrılan öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olacak biçimde tekrar edilir.

Kasım, şubat ve nisan ara tatillerinde yapılan hızlandırma kursları ile konular daha erken bitirilerek kalan süre, ulusal sınavlara en iyi biçimde hazırlanmak için deneme sayısının artırılmasına ve eksik kazanımların giderilmesine ayrılır.

Sene içerisinde BAS ve GDS dışında katılım gösterilen 24 adet çeşitli Türkiye geneli denemeleri ile öğrenciler kendi sıralamaları hakkında fikir sahibi olur ve eksiklerine göre geliştirilen çalışma programlarına katılırlar.

Uluslararası düzeyde öğrencilerin okuma becerilerine dayalı eğitim programları ile öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri geliştirilir ve öğrencilerimiz uluslararası düzeyde ölçme sağlayan bu sınavlara hazırlanırlar.

Yıl boyunca yapılan sınav sonuç değerlendirmeleri ailelerle paylaşılır.

Akademik İzleme Çalışmaları

Öğrencilerin akademik izleme çalışmaları; 6, 7, ve 8. sınıflarda BAS derslerinde gerçekleştirilir.

Profesyonel ölçme analizlerine göre çıkarılan kazanım eksikliklerine yönelik farklılaştırılmış ders planları ile eksik öğrenmeler tamamlanır.

BAS derslerinde, ölçme biriminin yönlendirmelerine göre belirlenen kazanımlar için takım liderleri önderliğinde farklılaştırılmış ders tasarım planları hazırlanır ve dersler; ana branş öğretmeninden farklı olarak Bireysel Alan Sınav öğretmenleri tarafından işlenir.

Ortaokulda amacımız, akademik temelleri ölçülebilir başarıya dönüştürmektir.

Eraslan Bilim Ortaokulu, bilim temelli bir akademik program sunar. Öğrenciler, bireysel gelişimlerini destekleyen eğitim programıyla uzun vadeli projeler ve araştırmalar yaparak eğitimlerine devam ederler.

bİreysel alan sınavları (bas)

Öğrenciler yıl boyunca küçük ölçekli kazanımlarının ölçüldüğü Bireysel Alan Sınavına katılırlar. Bu sınavlar, her hafta dönüşümlü olarak Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler derslerini içerir.
Amaç, sadece anlatılan konu kazanımlarındaki eksik öğrenmelerin tespit edilmesidir.

Sınav sonuçlarının bölüm toplantılarında değerlendirilmesinin ardından belirlenen eksik kazanımlara yönelik BAS derslerinde telafi ve pekiştirme çalışmaları yapılır.

BAS dersleri, öğrencinin ihtiyacına yönelik olarak sınıfın iki ayrı gruba ayrılmasıyla gerçekleştirilir.
Sınıfın öğrenim ihtiyaçlarına yönelik ayrıldığı gruplarda kazanım eksikliği olan öğrenci grubuna konu anlatımı ile telafi planlaması uygulanırken konuyu kavramış olan öğrenci grubuna zaman yönetimini artırma ve soru çözme tekniklerini geliştirmeye yönelik pekiştirme planlaması uygulanır.

5. sınıf öğrencilerimiz 8, 6. sınıf öğrencilerimiz 12, 7. ve 8. sınıf öğrencilerimiz toplam 20 Bireysel Alan Sınavına katılırlar.

Bireysel Alan Sınav sonuçlarına göre çalışma grupları oluşturan 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerimiz, BAS derslerindeki farklılaştırılmış çalışmalar ile kazanımları tekrar ederek pekiştirme fırsatı bulurlar, bu şekilde kazanım eksiklerini giderirler. 5. sınıf öğrencilerimiz akademik eksiklerini akademik izleme çalışmalarında grup dersleri ve bireysel çalışmalarla giderirler.

Genel Değerlendİrme Sınavları (gds)

Öğrenciler, yıl boyunca büyük ölçekli kazanımlarının ölçüldüğü toplam dört defa uygulanan Genel Değerlendirme Sınavına (GDS) katılırlar.

Genel Değerlendirme Sınavları, öğrencilerin bütünsel akademik düzeyleri hakkında bilgi veren ölçme niteliği yüksek sınavlardır.

Genel Değerlendirme Sınavları yılda dört kez uygulanan ve dört ana dersten toplam 80 sorunun yöneltildiği bütünü değerlendirmeye yönelik ölçme sınavlarıdır. Sınavın amacı öğrenilen kazanımların tüm derslere yönelik ölçümlenmesini sağlamaktır.

Öğrencilerin sınav tekniklerini uygulamalarının beklendiği süreçte üç yanlış yanıt bir doğru yanıtı götürür ve böylece ulusal sınav formatlarına yakın deneme süreçleri işletilmiş olur.