Akademik Özgüven

Eraslan Bilim Ortaokulu eğitim programı, gelişim çağındaki öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine yetkin öğrenciler olarak yetişmesini amaçlar.

Eğitim programının bütünsel yaklaşımı, öğrencilerin akademik başarılarının ve dil edinim becerilerinin en üst seviyede olmasını sağlarken bilim, spor, sanat alanlarında da girişimci, üretken ve araştırmacı olmasına fırsat sunar. 

Program, öğrencilerin merak duyma, keşfetme ve ekip çalışması yapabilme özelliklerini beslerken uygulamalı olarak bilim çalışmaları yapan öğrenciler, akademik öz güvenlerini arttırırlar.

Ortaokula başlayan öğrenciler için bilim ve aritmetik ağırlıklı dersler, öğrenmeleri somutlaştıran keyifli bir süreçtir.

Bilim Kurulu ve Eraslan öğretmenleri, ortaokul öğrencilerinin bilim ve aritmetik ağırlıklı derslerdeki kazanımlarını artırmak için bir arada çalışırlar.

Laboratuvar ortamındaki deneyler, doğa gözlemleri ve gezileri, dijital kaynaklar ve okul içi etkinliklerle öğrenciler, fen ve matematik alanlarında öğrendikleri kavramları gerçek yaşamla ilişkilendirirler.

Akademik işleyişte öğrencilerin tam öğrenmeyi gerçekleştirmelerini sağlayan en önemli basamak ölçme değerlendirme basamağıdır.

Uygulamalı olarak bilim çalışmaları yapan öğrenciler, akademik öz güvenlerini artırırlar.

FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ÇALIŞMALARI

Farklılaştırılmış öğretim öğrencilerin önbilgi, ilgi, öğrenme stilleri gibi farklı bireysel özelliklerini kabul eden, bu özelliklere uygun tasarımlar geliştirerek her bireye başarılı olma fırsatı tanıyan ve öğrenme sürecinde öğrencilerin öz düzenleme, problem çözme, iletişim kurma ve biliş ötesi becerilerini destekleyen bir öğretim programıdır.

Üniversitelerden gelen çeşitli eğitim uzmanları tarafından farklılaştırılmış eğitim alanında uzmanlaşan Eraslan Öğretmenleri derslerini, öğrenen ihtiyacına uygun olarak her öğrencinin öğrenme hızına ve düzeyine ulaşan farklılaştırılmış yöntem ve tekniklerle tasarlar.

Bazen pekiştirme bazen de ön öğrenmeyi sağlayan ters yüz öğrenme görevleri için verilen ev çalışmaları da öğrencinin seviyesine göre farklılaştırılmış olarak verilir.

Farklılaştırılmış eğitim içeriğiyle yapılandırılan yapay zekâ odaklı dijital ders kaynaklar, öğrencilerimize ders kaynağı ve görevlendirmelerde destek olur. Farklılaştırılmış ders içerikleri, akademik derslerin yanı sıra İngilizce derslerinde de uygulanmaktadır.

Üniversitelerden gelen ulusal ve uluslararası akademisyenler, farklılaştırılmış yabancı dil ders tasarımları alanında eğitimler verir ve ders gözlemleri yaparak işleyişte ilgili bireysel farklılıklara yönelik hazırlanmış ders tasarımlarının ne kadar verimli olduğunun ölçülmesini analiz edip gerekli revizasyonların yapılması konusunda öğretmenlerimize liderlik eder.

İngilizce derslerinde Razplus, Brainpop ve Achieve 3000 yapay zekâ programları kullanılır.

Matematik ve fen bilimleri derslerinde hem öğrencinin seviyesine uygun olarak öğretmen tarafından hazırlanan akıllı testler hem de yapay zekâ tarafından kontrol edilen genel değerlendirme testlerinin yer aldığı dijital platformlar, öğrencilerin eksik öğrenmelerine yönelik geri besleme çalışmaları sunarken edindikleri kazanımları pekiştirmelerini sağlayarak kalıcı öğrenmelerini sağlar.

 

proje çalışmaları

Eraslan Bilim Ortaokulu öğrencileri uzun vadeli bilimsel projelerde yer alır.

Öğrenciler, fikir üretme aşamasından fikrin araştırılıp olgunlaştırılmasına, sonuçların raporlanıp sunulması aşamasına kadar her noktada aktif olarak proje hazırlık sürecine dâhil olurlar.

Her yıl farklı branşlarda projeler yapan öğrenciler, danışman öğretmenleri ile hazırlayacakları proje konusunu belirler.

Ulusal ve uluslararası literatür taramasına başlayan öğrenciler, aylar süren hazırlığın sonunda yazılı ve sözlü sunumlarını bir araya getirirler.

Bilim Kurulu, sunumların bilimsel araştırma etiği ve uluslararası tez yazım kurallarına uygunluğunu kontrol eder.

Hazırladıkları projeleri ulusal ve uluslararası proje yarışmalarında sunan öğrenciler, akademik öz güvenlerini en belirgin şekilde ortaya koyarlar.


BİLİM kurulu

Öğrencilerin akademik başarıları için yürütülen çalışmalar onların bilme ve kavrama düzeyine hitap eden çalışmalar olarak kabul edilirken, öğrencinin Bloom Taksonomisine göre uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarına ulaşabilmesi için farklı bilimsel çalışmalarla gündeme alınır.

Eraslan Bilim Ortaokulu öğrencileri; okulumuzda tam zamanlı olarak görev alan, alanlarında uzman akademisyenlerle birlikte çalışır ve öğrendikleri ders kazanımlarını ürüne dönüştürerek ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına katılır.

Eraslanlılar; katıldıkları ulusal ve uluslararası çeşitli bilim sınavları ile olimpiyatlara, alanında uzman eğitimcilerden destek alarak hazırlanır.

Yürütülen proje çalışmaları; akademisyen, öğretmen ve öğrenci işbirliği ile yürütülür. Okulda ağırlanan ve öğrencilerle buluşturulan akademisyenler, uzmanlık alanlarıyla ilgili öğrencilere katılacakları yarışmalar öncesi seminer verir ve öğrenciler akademisyenlerle birlikte üniversite laboratuvarlarında deneyler yürütür.

Tüm bu süreçleri orta öğretim seviyesinde alan Eraslan Okulu öğrencisi,  bilim çağına akranlarından bir adım önde olarak adım atar. Bilim ve teknoloji alanında ufukları açılan öğrencilerin katıldıkları yarışmalar ve ürettikleri projelerde üst düzey bilişsel beceriler kazanmaları hedeflenir.

Bilim Kurulu tarafından;

Öğrenci, TÜBİTAK gibi özel veya resmî kurumların yarışmalarına ve FLL, DI, WSC, JMUN gibi takım turnuvalarına yönlendirilir. Öğrencinin Kanguru, Urfodu, Gauss, Thales, Matbeg, Matematik Ligi, Fenbeg, Cambridge ve Türkçe alanında Okuma – Yazma Becerilerine yönelik ulusal ve uluslararası sınavlara alan uzmanları ile hazırlanması sağlanır.

Akademisyenlerden oluşan Eraslan Bilim Kurulu, öğrencilere yıl boyunca yaptıkları bilimsel araştırmalarda önderlik eder.

Bilim Kurulu, öğrencilere proje yarışmaları ve bilim olimpiyatlarında yer alabilmeleri için ihtiyaç duydukları akademik ve altyapısal desteği sağlar.

Bilim Kurulu aynı zamanda okulumuzda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma üzerine çalışır.