Bilim ve teknoloji alanındaki meslek seçimlerinin ağırlık kazandığı günümüzde, öğrencilerin bu meslekler için gerekli bir takım becerileri okul çağında geliştirmeleri hedeflenir.
Orta öğretim döneminde bilim ve aritmetik ağırlıklı derslerin artmasıyla beraber öğrencilerin bu derslerde edindikleri kazanımları somutlaştırması ise zorlu bir süreçtir.
Z-kuşağı olarak adlandırılan 2000 ve sonrası doğumlu öğrencilerin öğrenme süreçlerini yakından takip ettiğimiz Eraslan’da, 21. yüzyıla yetkin öğrenciler yetiştirmeyi hedefleriz.
Öğrencilerin bilim ve teknoloji alanına merak duyması, girişimci, üretken ve araştırmacı olması; keşfetme ve ekip çalışması yapabilme özellikleri kazanması Eraslan’ın akademik programının temelinde yer alır.
Eraslan Okulu bu süreci hangi aşamalarda gerçekleştirir?
Eraslan Okulu Akademisyen-Öğretmen İşbirliği
Eraslan Okulu öğrencileri; okulumuzda tam zamanlı olarak görev alan, alanlarında uzman akademisyenlerle birlikte çalışır ve öğrendikleri ders kazanımlarını ürüne dönüştürerek ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına katılır.
Eraslanlılar; katıldıkları ulusal ve uluslararası çeşitli bilim sınavları ile olimpiyatlara, alanında uzman eğitimcilerden destek alarak hazırlanır.
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde yürütülen proje çalışmaları; akademisyen, öğretmen ve öğrenci işbirliği ile yürütülür. Okulda ağırlanan ve öğrencilerle bir araya gelen akademisyenler, uzmanlık alanlarıyla ilgili öğrencilere katılacakları yarışmalar öncesi seminer verir ve öğrenciler akademisyenlerle birlikte üniversite laboratuvarlarında deneyler yürütür.
Tüm bu süreçleri henüz orta öğretim seviyesinde alan Eraslan Okulu öğrencisi, bilim çağına akranlarından ileri olarak adım atar. Bilim ve teknoloji alanında ufukları açılan öğrencilerin katıldıkları yarışmalar ve ürettikleri projelerde üst düzey bilişsel beceriler kazanmaları hedeflenir.
Bilingual -Çift Dilde- Eğitim
Yapılan araştırmalarda çift dilde eğitim gören öğrencilerin bilişsel gelişimlerinin daha hızlı olduğu gözlemlenmiştir.
Bilingual eğitim alan öğrencilerde, gelişim sürecinde beyinde kurulan bağların artması gerçeğiyle yola çıkılan program sayesinde öğrencilerin zihinsel becerilerini daha fazla kullanması sağlanarak problem çözmede çözüm odaklı bir birey olmasına olanak sağlanır.
Eraslan Okulunda dil edinim programı, çeşitli üniversitelerden akademisyenlerin öğretmenlerle yıl boyunca ortak çalışmaları sonucu oluşur. Doktorasını tamamlamış dil bilimi akademisyenleri, öğrenci ve öğretmenlere yıl boyunca danışmanlık desteği verir ve iki dilli eğitime önderlik ederler.
Öğretmenler, seminer dönemi boyunca alanlarında uzman akademisyenlerimizle hizmet içi eğitimler alırlar ve örnek dersler hazırlarlar.
Hazırlanan bu dersler tüm öğretmenlerin katıldığı çalıştaylarda değerlendirilir ve böylelikle oldukça zengin bir eğitim programıyla yıllık planlar oluşturulur. Yıl boyunca da ders içi etkinlikler oluşturulurken bire bir öğretmen toplantıları yapılır, akademisyenler ders gözlemleri sonucunda öğretmenlerimizle geri bildirim görüşmeleri yapar ve böylelikle içeriklerin geliştirilmesi hedeflenir.
Dönem sonunda ise müfredat ve program geliştirmek adına her bir öğretmenle performans değerlendirme toplantıları yapılır. Bu sayede öğretmenlerimiz akademisyenlerimizin de desteği ile değişen ve gelişen eğitim anlayışıyla profesyonel gelişimlerine devam ederler.
Bilingual eğitimin faydaları içerisinde yaratıcılığın da bulunduğu ve öğrencilerin çalışma belleklerini daha aktif kullanabildikleri esas alınır.
İki dili aynı anda edinmiş olan ve hayatında sürekli kullanabilen öğrencilerin, iki farklı dili ve ona ait kökenleri de bilmesinden ötürü, sosyokültürel anlamda önemli ölçüde gelişim göstereceği esas alınır.
Geliştirilmiş Ders Teknikleri
Eraslan Okulunda yabancı diller müfredat hazırlığı yapılırken özgün bir yol izlenir ve yine konunun uzmanları ile iş birliği içinde program çalışmaları yapılır. Özellikle Farklılaştırılmış Eğitim, İçerik Tabanlı Eğitim ve Modüler Eğitim Programları, akademisyenlerle birlikte oluşturulur ve her yıl geliştirerek uygulamaya devam edilir.
Modular Approach
Modüler Yaklaşımda dört temel dil edinim becerilerini kazandırmayı hedef alan içerikler bir araya getirilerek ortak tema altında toplanır ve birbirini tamamlayan sıralı modüller oluşturulur. Öğrencinin sınıf içi ve sınıf dışı bu modülleri tamamlayarak özerk bir şekilde dil edinmesi sağlanır. Bu şekilde edinilen dil, öğrencilerimiz için daha kalıcı ve anlamlı olur.
Academic Writing in Association with Boston University
Yabancı dilde yaratıcı yazarlığın yanı sıra öğrencilerin akademik anlamda da birer okuryazar olması hedeflenir. Bu bağlamda oluşturulan müfredat, Boston Üniversitesi Eğitim Fakültesi önderliğinde alanında uzman akademisyenlerle birlikte çalışılıp hazırlanır.
Her bir öğrencinin bireysel makale okuması sağlanır ve öğrencilerin kendileri tarafından kaleme alınan yazılar, öğretmenler tarafından takip edilerek bire bir verilen geri bildirimlerle alanda profesyonel bakış açısına sahip olmaları hedeflenir.
CLIL (Content and Language Integrated Learning)
Bilim, matematik ve sosyal bilimler gibi akademik dersler Eraslan Okulunda iki dilde işlenir.
Anaokulunda kazanımların tamamı iki dilde hazırlanan etkinliklerle verilirken İlkokulda bilim, matematik ve hayat bilgisi dersleri sınıf öğretmenleri ve İngilizce öğretmenleri tarafından ortak planlanan ve yürütülen çalışmalarla desteklenir. Ortaokul ve lise kademelerinde ise matematik derslerinin bir bölümü İngilizce işlenir.
Advanced Placement
10. Sınıfa geçen öğrenciler, dil yeterlilikleri doğrultusunda henüz lisedeyken üniversite dersleri alabilirler. College Board üyesi olan Eraslan’ın bu iş birliği sayesinde Advanced Placement derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, dünya genelinde 3.300’den fazla üniversitenin kabul ettiği ders kredilerini lisedeyken alabilir ve üniversiteye bir adım önde başlangıç yapabilirler.
Geleceği Bugünden Gerçekleştirmek
Eraslan’da çevre ve doğa bilinci olan öğrencilerin insan ilişkileri ve topluma uyum becerilerinin yüksek olacağı görüşüyle yola çıkılır. Çevreye duyarlı öğrenciler, birey olma sürecinde insanları ve hayatı daha fazla sayarlar.
Yaşam becerileri programı kapsamında öğrencilerin var olanı korumakla ilgili bir bilinç geliştirmeleri ve yeni fikirlerle dünyayı daha yaşanabilir hale dönüştürmeye istekli olmaları konusunda çalışmalar yürütülür ve ilgili kuruluşlarla ortak hareket eden Eraslanlılar, geleceği bugünden şekillendirmek konusunda öncü hareket eder.